lördag 23 mars 2013

Upplagt för vårens betongsäsong





Meningen är att hela kroppens ska vara full av  
skaparglädje nu när våren närmar sig.
Jag tror jag är långtifrån ensam om att börja
tappa sugen.


Vintern tycks inte vilja släppa sitt fasta grepp.
Trots att himlen varit klarblå och solen sticker
i ögonen, känns det som jag befinner sig i ett
slags mentalt ingemansland.

Den 9 maj, Kristihimmelfärdsdag  är det
säsongsöppning på www.widerora.se  med
Gunnel Carlsson från Trädgårdsrundan.



Detta är ett vårtecken som hjälper mig stå ut med minusgraderna just nu.



5 kommentarer:

Bettina Bäck sa...

Hej! Vad kul att du började följa mig! Så många roliga betongprojekt du visar, snälla, kan du inte länka upp till min betongsamling? Det behöver inte vara nya inlägg, utan meningen är att det ska vara en samling till inspiration. Du har gjort udda, roliga saker som inte alla tänkt ut. Vore kul att ha i samlingen. :-)

Christin sa...

Hej Bettina Bäck!

Jag blev så glad att du skrev till mej. Är alldeles ny i det här med bloggandet avseende att kunna följa andra och kanske få någon som tittar in på min sida. Jag tackar inneligt för dina kommentarer om mina betongalster.

Det där med att länka upp bilder får jag nog ha lite hjälp med men så klart vill jag det. Bara kul med lite feedback. Är alltid roligt att se vad andra skapar och skriver för den delen.

Jag gör ett försök med någon bild, misslyckas jag kanske du kan hjälpa mig.

Vänliga hälsningar Christin

Christin sa...

Hej igen Bettina!

Jag länkar gärna bilder på mina betongalster till dig men jag kan inte luska ut hur man gör. Vill du tipsa mig om hur jag går tillväga?

Vänliga hälsningar

Christin

Bettina Bäck sa...

Tack snälla du för att du klurade ut hur man länkade. Jag har haft en mycket skral bloggmånad och kollat alldeles för dåligt både på min egen och andras bloggar. Ha det bäst! <3

BLOMSTERDESIGN sa...

Vilket underbart våningsfat!!! Jag håller också på med betongprojekt men ett våningsfat har jag aldrig sett tidigare. Jätte fint!
/ Therese