tisdag 2 april 2013

Stolpar, bordsben eller annat

Har letat länge efter ett bord med lite karaktär men inte finare än att jag kan ha betongskapelser på det.

Gick förbi en loppis/auktionsfirma och hittade dessa "stolpar".
Jag lade ett bud eftersom jag inte kunde vara med på auktionen.

Döm om min förvåning  när jag fick ett samtal att stolpar nu var mina.











Nästa stopp blir väl en byggvaruhandel för att se om några brädor och skruvar kan inhandlas. Det kan väl inte vara så svårt att göra ett bord själv, eller?

Kan se slutresultatet framför mig. Vita ben, en rejäl sarg och en skiva i betong med en kant av vitoljebetsad eklist.

Man ska sikta mot stjärnorna så kanske man når trädkronorna.
Eller så biter man i gräset.



4 kommentarer:

Bettina Bäck sa...

Men å vad fina! Och näej, vad kan gå fel? Det kommer att bli jättecharmigt. :-)

Christin sa...

Tackar Bettina!

Allt kan gå fel men det gör väl ingenting. Ska verkligen fokusera på jättecharmigt.

Hélena sa...

Det där kommer bli skitsnyggt på ren svenska :-)
Jag går i precis samma tankar och letar efter material. Roligt att få följa projektet :-)
Kram Hélena

Christin sa...

Skitsnyggt! Det är precis så jag föreställer mig det.
Förstår att mässan var fantastisk. Varit inne och läst på både din och andras bloggar. Många som fick med sig fina saker hem. Alltid skoj.